ブロガー君 from UK

僕はイギリス在住の日英ハーフです。日本語と英語で色々書いていこうとおもいます。

僕が行きたい都市 パート① ドイツ、ベルリン

f:id:seikunf:20200722233123j:plain

Jens SchöffelによるPixabayからの画像

 僕が行きたい所シリーズパート①!最初の都市はドイツの首都、ベルリン。

行きたい理由は、ベルリンは数十年前までは東西に分かれていたかなり複雑で悲しい歴史があるからです。

 

The capital city of Germany is one of the cities i really would like to go to.

Berlin was split by west and east in the past and has complecated tragic history which i find very  interesting.

 

 

f:id:seikunf:20200723051757j:plain

 David MarkによるPixabayからの画像

 

ベルリンは確かにロンドンに比べれば人口は少ない。

でも、交通システムなどはロンドンより洗練されていて快適そうに見える。

ベルリン中央駅も世界有数の美しい駅。

観光名所も多く、いつか行ってみたい僕の憧れの街だ。

 

Berlin may have a smaller population than London.

However,the transport system in berlin seems more sophisticated and genrally more advanced than london.

Berlin HBF central station is  one of the most beatiful stations in the world.

There are a lot of sightseeing places there as well.

Someday i would like to go there.